måndag 10 maj 2010

Wendes och slutet på min bergsteigerkarriär

Wendes blev en bra genomkörare.
Efter 150mil i bilen under fredagen fick linjet på lördagen bli en väckningsprocedur. Mest skitigt och omotiverat.
Söndagens GP kändes betydligt bättre men slutade lite olyckligt då en liten avåkning innan mål störde avslutningen. Fick upp åbäket på asfalten igen och såg klungan klyva luften likt en scudmissil i horisonten, avfyrad av den framlidne S.Hussein.
Nu undrar ni självklart hur det gick på bergsteigerprisutdelningen i sydtyrolen?
Jodå, nu visar det sej att medans jag begick persedelsvård på cyklar o.dyl, så var min kära livskamrat ute tog 200 höjdmeter till.
Så där stog jag, snopen 2:a. Men den syd-tyroliska, för aftonen inhyrda diskjockeyn, skötte sina kort väl och höll stämningen på topp med nya hits blandande med gamla hederliga tyrolerhits!





Upprop inför Wendes GP.







Jag måste göra nåt åt magen....

//mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar