torsdag 23 september 2010

Danmark

Hej

Då var det väl dags att komma med lite uppdatering från (förra) helgens bravader. För mig blev det två väldigt olika lopp, men lärorika.

På lördagen var det ett linjelopp på 10 mil som skulle avverkas. 4 varv på en ganska platt bana. Svårigheten låg i vinden.... Vilket håll du än svängde åt så fick du motvind eller sidvind. Nu pratar jag inte heller om små ynkliga vindpustar, utan rejäl vind. Sån som kan svepa dig av banan. Två korta korta partier på banan var medvind och där susade vi fram i en våldsam fart.

Vi damer A startade med herrar C och av klungan blev det snabbt bara spillror kvar. Jag hamnade i en grupp där vi var 4 st, jagandes på den främsta tjejen. Rätt snabbt märkte jag att jag var starkast i gruppen och plötsligt hade alla släppt. Jag fick jaga själv och såg det som riktigt bra träning att få köra lite solo.

Tyvärr kom jag inte ikapp utan det blev ytterligare en andraplats.

På söndagen var jag inställd på att köra 11 mil med samma herrklass som dagen innan. Men väl på plats fick jag reda på att det knappt kom några tjejer till start och att vi skulle köra tillsammans med en (harkel) betydligt äldre herrklass. Då bestämde jag mig för att göra loppet till en träning, testa sånt som jag annars kanske inte gör eller behöver träna mer på. Dvs rycka, ta alla utbrytningar, öka farten i backarna och vara allmänt jobbig;) Så det blev ett bra träningspass. Placering i ett så tunt race är inte att prata om. Men spurten tog jag i både min klass och herrarnas.

Nu väntar min sista tävlingshelg innan en lite lugnare period. Det blir två tävlingar i Danmark, nära tyska gränsen. Sedan fortsätter vi söderut för lite semester, skön cykling i varmare väder, god mat och strandliv.




Ciao
Bea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar