söndag 12 september 2010

Götalandsmästerskapen.....

.......gav ett brons (Stefan) och ett silver (Beata) Tyvärr var vi underbennade den här helgen. Martin kunde inte och Henrik kom in till start i senior utan körde elitklassen på dispens. Det klarade han med bravur och det blev topp 10 för honom.

Prispallen i senior.

Seniorracet var som dom flesta seniorrace är. Nåde den som försöker ge sig av på egen hand. Han skall plockas in direkt. Sen skall vi ligga i ett lagom bekvämt tempo. Ganska skönt faktiskt. Inte som när man fick bita styrlinda på GP:et i onsdags.

Ett par gånger var vi några som försökte ställa till det i backen (banans enda svårighet) det gick nästan en gång men när jag sett det gå ihop även på 6:e varvet så bestämde jag mig för att spara krafter och spurta. Det visade sig vara det klokaste och jag spurtade till mig en tredjeplats.

//Stefan

1 kommentar: