måndag 13 september 2010

Götalandsmästerskapen

Vi damer (de få som ställde upp) fick köra sträckan tillsammans med H50 och H60. Drygt 7mil vilket var 6 varv. Svårigheten på banan låg i backen då resten av sträckan var helt platt med endast lite motvind/sidvind.

Min känsla innan loppet var att kroppen äntligen kändes ok. Därför hade jag gett mig tusan på att ta i det jag förmådde och inte ge bort något i onödan. Loppet började riktigt tråkigt... För få tjejer för att ställa till  det och för avvaktande herrcyklister. I backen kändes benen sega men trummade på ändå. Men jag förstod att det skulle bli tufft att tävla om förstaplatsen.

I ingången i backen på varv 3 (rätta mig om jag har fel) så skedde det en vurpa precis framför mig. Jag orkade inte accelerera om och jaga ikapp de framför. Vilket däremot Malin orkade. Så redan där, på 3:e varvet avgjordes loppet. Riktigt tråkigt.

Men träning fick jag i alla fall och frisk är jag fortfarande=)

Nästa helg bär det av till DK. Det skall bli riktigt kul!! Kantvind, kantvind och åter kantvind.

//Bea

P.S. Fast än jag bara har tävlat i ett år så har jag redan lagt märke till att de finns de som tar sig själva på lite för stort allvar. Dessa människor finns väl i alla sporter, men extra trist tycker jag det är att de finns i cykelsporten. Denna gren som är så liten i Sverige och behöver positiva, sprudlande ambassadörer för att växa... Inte motsatsen. D.S.

2 kommentarer:

  1. Halloj! Fint cyklat på tävlingen och grattis till 2.a platsen! Jag själv tappade redan på första varvet i backen och där avgjordes loppet för min egen del... kul var det iaf! Håller med om att det behövs positiva ambassadörer! Du verkar iaf vara en sådan=)Lycka till i DK!
    Hälsn 3.an Cecilia Falköping Ck

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia. Det var riktigt roligt att se två nya ansikten i klungan på Götaland. Lycka till med triathlon satsningen och jag hoppas att vi ses under nästan säsong.
    Hälsningar Bea

    SvaraRadera