måndag 6 september 2010

King of the hill

Not.

Inför Svanesund hade jag i ett svagt ögonblick lovat teamchefen en etappseger på backtempot i Svanesund.
Uttalandet kom i samband med ett samtal om förra årets tävling då jag lyckades med att tolka en kommisarie fel och således fick en felkörning. Jag vet, dumt.
När jag i år lyckades att köra 3sekunder bättre, utan felkörning, så förstår ni misären i det hela...

Denna fadäs hade sin början tidigare på fredagen.
Hade bokat biljett med Statens Järnvägar, Gnosjö-Göteborg, för vidare transport med Martin upp till Camp King of the hill.
Konduktörissan på detta tåg är, efter lite efterforskning, i rakt led släkt med General Francisco Franco. Hon slänger av mej och cykel efter en resa på 2mil. I Hestra. Mitt i skogen.
Orsak?
Man får inte ha cykel med sej på tåget. Det är ju miljötänk i allra högsta grad! Bra SJ.
Jag utövade länge och väl det enda tecken jag kan på teckenspråket för att signalera min glädje till konduktörissan när tåget fortsatte sin färd.
Ett snabbt samtal till min bror och 10minuter senare så var han där och skjutsade mej och cykel till gbg.
Mycket hyggligt!
Mötte upp Martin och vi konstaterade ganska snabbt att trainer-uppvärmingen kan vi nog glömma...
Hämtade våra nummerlappar och kastade oss på cyklarna för att på något vis skaka liv i en nästan död kropp.
Resten glömmer vi. Men man kan lugnt säga att det svarade dåligt....

Det var fint väder iallafall. Hela helgen.


"Team Anonymous"
Foto: Björn Fredriksson

//mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar