lördag 25 september 2010

Tvåa igen!!

Hallå där.

Då var vi i Danmark igen. De två sista tävlingarna för denna säsong, Tönder och Bov.


Alla dam klasser startade tillsammans och skulle köra 3 varv på en platt och blåsig bana. Ett parti var jag lite orolig över.... Pavèn.

Direkt på första varvet stöttes det. Jag gick med på allt men inget höll någon längre tid. Då började 4-5 tjejer och jag att öka farten för att försöka bli av med så många som möjligt i vinden. Vi lyckades, för efter ca 1 varv så var vi bara 6 tjejer kvar. Då stöttes det igen och jag orkade precis gå med, plötsligt var vi bara 3 tjejer kvar. Jag, Tina Nielsen (Team Designa Köken- Blue Water Ladies) och Dorte Lohse Rasmussen (Silkeborg IF Cykling). De båda danskorna körde på utav bara den. Vilket resulterade i att jag inte orkade gå med runt och köra hela tiden.

Med bara några kilometer till mål så punkterade Dorte så då var det bara jag och Tina kvar. Redan innan upploppet hade jag bestämt mig för att jag inte skulle spurta utan släppa förbi danskan som hade jobbat betydligt mer än mig. Så jag blev tvåa. Vilket jag känner mig grymt nöjd med!=) Många bröt loppet men den klunga som var passerade inte mållinjen för än ca 7min efter oss.

Nu ska jag försöka ladda om inför imorgon. Bilder kommer!!

//Bea

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar