måndag 11 oktober 2010

ÄNTLIGEN!

Hej

Idag fick jag som rubriken antyder äntligen ett resultat som jag är jätteglad över. Jag tog brons idag på Copa de Europa Masters på Mallorca. En tredjeplats i regnet. För ja, det hör och häpna regnade idag.

Som den solskenscyklist jag är så var det med stort missmod jag körde mot starten. Ingen uppvärmning trots att det behövs. Men första varvet gick OK ändå. Jag höll mig långt fram och när vi var i slutet på andra varvet (av sex varv totalt) så var vi ett gäng som lyckades slita oss loss i samband med att vi svängde in på strandpromenaden i Playa de Palma.

Här anför jag. Något jag fick göra ofta idag. 
Arbetsmoralen var nämligen dålig.

På fjärde varvet kom ett skyfall utan dess like. Jag var säker på att vi skulle vattenplana så mycket vatten var det. Efter att ha sett tre fyra cyklister dratta om kull på andra varvet i en rondell så var vi alla ganska försiktiga i kurvorna med.

Jag hade ingen aning hur långt försprång vi hade och fick ingen info förrän på sista varvet 3 km från mål. Då kom det upp en MC med skylten 3:00' det kändes bra men samtidigt lite bittert eftersom jag faktiskt hade slitit hårt tillsammans med 3 danskar och en Cala d'or cyklist. Ingen annan ville jobba. Men antagligen visste några av dom att vi hade en stor lucka. För Mattias sa att vi hade 4 min till och med ett tag.

När vi kom in på upploppsrakan som är 1,5 km så ryckte dagens helt klart starkaste cyklist (kommer inte ihåg namnet men han kör B i Danmark) Han höll hela vägen i mål. Men det var så skönt att slippa ha 50 man att tampas med. Nu var vi en mindre grupp som skulle göra upp. Jag låg bra med på vänsterkanten (jag vet Magnus, men det var så liten grupp så det gick bra) Och när spurten drog igång så gav jag allt och fick min tredjeplats.


Behöver jag tillägga att jag är glad igen....

//Stefan

5 kommentarer:

  1. Grattis Stefan. Lite rondellträning i ett regnigt Kungsbacka i vinter så tar du guldet nästa år :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis Stefan!
    Jävligt starkt kört.
    Peter.

    SvaraRadera
  3. Grattis Olgarsson!!

    Den podie platsen har du väl förtjänat. Med idogt tävlande kommer de stora resultaten. Jag gläds med dig! Jag ser fram emot nästa säsong då jag skall göra allt för att slå bronsmedajören i Copa de Europa Masters.
    Kör hårt resten av veckan och uppdatera bloggen så vi vet vad som händer.

    Magnus B

    SvaraRadera