onsdag 13 oktober 2010

Trofeo internacional de master Palmanova

Hej

Inte vår dag idag. Jag (Stefan) var trött hela dagen igår. Trodde jag skulle vara återhämtad till idag men jag hade tydligen legat på mer än jag trodde under måndagen. Så jag kände mig inte alla bra idag. Så jag rullade uppvärmningen med Mattias och startade och körde en liten igångkörare i första backen sen körde jag 2 timmar distans som återhämtning. Avslutade med att cruisa genom hamnen i palma och äta Pasta alle vongole i Playa de Palma på en restaurant jag brukar frekventera.

Varför finns Sverige?
Det kändes ändå OK att göra så här. För en gångs skull lyssnade jag på kroppen. Och den sa till mig att vila och återhämta mig för att kunna ge allt i Cala d'or i morgon. Då skall vi köra för Mattias i bergspristävlingen och för mig i spurttävlingen.


Mattias vurpade tyvärr. Mer info och bild så snart den stackaren kommer hit.



Okej,
stackaren är på hotellet nu. (mattias vid tangenterna)
Fortfarande inte aning om den kommande asfaltsbesiktningen

4sekunder innan vi rullar iväg. Grym inramning med bl.a 15mc-poliser,
3ambulanser, o en massa annat löst folk.


Som sagt ett snabbt slut efter 25km i nerförskörningen. Stefan stötte vid km 0 och några tog tag i detta och körde ikapp. Jag satte mej på 4:hjul. Det matar ju på lite över 100hm och ett gott tempo blev det.
Benen var lite sega men det började lossna. Lite mer stötar blev det och jag gick med på den tredje.
Samlades ihop ganska snabbt och positioneringen inför den stora stigningen började. Jag satt i mitten på klungan vid ingången och klamrade mej fast. Pulsen låg på stadiga 187. Sen började dom mata på ordentligt i fronten. Helt sjukt vad snabba dom är uppför. Klättringen är ca 5km lång och har en hyfsad snittlutning, någon som vet?
Vi blev en grupp som samlades och körde sen satte av utför.
Vägarna var lite små-blöta, främst i kurvorna, efter gårdagens monsunregn. Tog det lugnt och hade häng på en kille. Ca 2km innan vi var nere så gled framhjulet i vänster-serpa.
Det gick bra med ytliga skrapsår på arm och höft. Det värsta var nog han som trodde han var i Gbg och körde cykelcross och körde över mej. Han knäckte även bakfälgen och gav mej en pb-rand på underarmen. Tack för det!
Blev upplockad av en Carlos Saintz-kopia och hade 4-hjulssläpp nerför och fram till hans plats i kön.
Det var svettigt....

Nu skall vi ut fixa nytt bakhjul! (men först lite vila vid poolen, idag är det 26grader varmt. Bara så ni vet)

//mattias & stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar