söndag 20 mars 2011

Giro d'italia vin och retrostil

Hej

Idag fick jag tag på en låda Brunello di Montalcino i specialutgåva för Giro d'Italia som jag letat efter ett tag.


Den blir hyfsat trevlig på cykelmiddagarna framöver. Den är ännu snyggare i verkligheten än här på bilden. Är ni riktigt snälla kanske ni blir inbjudna på grillat kött och ett glas vin.

Nu till ett annat problem. Eftersom jag blivit med retrocykel så måste jag ju respektera de klädkoder som gäller då. Detta är problematiskt då man åkte utan hjälm på den tiden. Det är ju bara idioter som inte har hjälm. Så det är uteslutet. Därför har jag tittat på Cinellis retrohjälm som på den tiden kallades "casco danese "

Vill ha!

Den känns kanske lite för "modern" för min De Rosa från 1970. Men den är fin. När det gäller cykeltröja så har jag hört talas om en liten tillverkare av merinoullströjor i Toscana. Där skall man kunna specialbeställa egendesignade tröjor. Allt för att slippa åka runt som en mupp i Renaulttröjor eller som alla andra i en celestefärgad Biancitröja. Så om team mumien.se byter namn till 2012 så är det egen design på retrotröja i vitt som gäller.


En sak som är helt klart är i alla fall att jag skall ha Dromartis asschysta retroskor. Kolla in dromarti.com förresten.

När det gäller byxor så vill jag ändå ha ett par moderna vita assosbyxor som är så neutrala som möjligt. Men där har jag inte bestämt mig.


2 kommentarer:

  1. Är någon av flaskorna till salu?

    //Johan

    SvaraRadera
  2. Hej

    Njae det hade jag väl inte tänkt.

    Stefan

    SvaraRadera