lördag 5 mars 2011

Naturskön runda i vårsolen

Hej!

Väderprognosen lovade sol och 5+ idag och för en gång skull hade SMHI rätt. Efter att ha  kört 4 pass inomhus denna vecka längtade man ut till den friska luften.
För mig brukar helgpassen mestadels bestå av grus- och skogsvägar /stigar och asfalt på kvällarna i veckan.
Som vanligt hade jag sällskap av min bror Pontus Agerteg (CK Ringen). Vi var ganska slitna från en hård träningsvecka och därför sugna på att glida runt ett antal timmar i solen, men den skånska vinden ville inte detsamma. Efter ett par minuters cykling så ändrades planen och det blev att ge sig in i "skogen" få lite lä.
Dagens pass blev en riktig höjdare då vi hittade lite nya grusvägar och gav oss in på grymma skogsstigar.
4h+ och en framskärm mindre var vi båda supernöjda med dagens pass.

Imorgon väntar distanspass med FK Trampen. Tror det blir ett tufft pass eftersom dom redan plockat fram sina linjehojar medans jag kör på min cross. Ser fram emot det!

Ha en bra lördagkväll. 
Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar