torsdag 26 maj 2011

Kinnekulle

Förra helgen var det Kinnekulle Cyclassic och Kinnekulleloppet som kördes.
På lördagen körde jag cyclassic och gjorde det bra, ville ju inte ta ut mig max utan ta det lugnt. Trots att jag kom iväg och var loss efter ca 20km (av de 127km som kördes) med ett par andra var det en lugn och fin resa. Lyckades ta hem båda spurtpriserna, den första var inga problem men till det andra så hade de koll på mig och började attackera med 3km kvar så då fick jag ha is i magen och bara vänta vänta och lägga in spurten vid rätt tillfälle vilket jag lyckades med. När Mats från Vallentuna attackerade för 100 gången vid kinnekullebacken valde jag att skita i det då jag ville spara mig till söndagen men det gjorde ont i hjärtat ska jag lova att släppa iväg honom, kommer aldrig mer hända att jag ska spara mig för ett lopp!! Efter lite attacker så slutade jag på en trevlig fjärdeplats och fick rulla de sista 15km själv in till Götene, glad och nöjd men väldigt fundersam på mitt agerande.

Söndagen var det bara seger som gällde, jag skulle vinna helt enkelt. Allt gick enligt planen, mina lagkamrater gjorde ett perfekt jobb till mig, körde in utbrytningen och satte mig i den positionen jag ville inför sista varvet då jag skulle göra mitt och avgöra racet men då sa det bara PANG så låg jag i backen! Reste mig fort upp och skulle ta cykeln men den var i flera bitar.... Jag var så grymt besviken och arg så in i norden, brann av fullständigt på den kille som skapat vurpan, ta inte illa upp vem du nu är.

När jag åkte hem var jag nöjd men samtidigt extremt besviken då det känns som jag gav bort segern i Kinnekulleloppet och glad för att jag inte skadade mig mer än vad jag gjorde.
Mvh
Joakim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar