tisdag 10 maj 2011

Nasalt Mucus (snor)

Det jag hatar mest just nu och faktiskt stör mej på lite, och då skall du veta att det är inte mycket jag stör mej på, med cyklingen är när folk tvunget skall snora ur näsan när de sitter mitt i klungan.
Den senaste tiden har jag fått kräk-känningar varje gång man blir duschad av någons vidriga snordimma.
Jag hatar det. Håll för bövelen ut till sidan eller gå bak eller snyt dej i näven!
Sen kan jag tycka det vara helt sanslöst otroligt hur mycket snor man kan producera i kranen under ett sedvanligt svenskt cykellopp...?
Oftast är det ju också samma folk som sitter där och snorar i tid och otid.

//mattias


Just det.
Du kan f*n snyta dej i tröjan också. Din egen alltså.
Håll oss andra ifrån ditt äckliga snor.

Ett annat tips är att du kan bli en "mucofag".
Försök med wikipedia på den.

2 kommentarer:

  1. Snor är "fördelen" man får när man ligger på hjul. I spets på klungan slipper man duschas, så det är lite förvånande att du tycker det är ett problem. Mumierna ligger väl oftast först, eller?
    Jag har inte upplevt det som nåt större problem i år, men så bor jag på ostkusten också, med ihållande sol, torrt och vackert väder, så alla är väl friska och rena i kranarna här... ;-)

    SvaraRadera
  2. På de event som vi ställt upp, än så länge, har det varit fronten som gäller, ja.
    Men även en mumie behöver lite vila ibland på någons rulle. :)
    Då kanske det är baksidan man skall flytta till?

    SvaraRadera