tisdag 10 maj 2011

Träning i Göteborgstrakten

Idag var det traditionell tisdagsträning i Göteborg. Då kan man få se kändisar som Jimmy Rönn, Ted Ås, Glenn Dahl och Mölndals elitlag. Just idag var inte huvudtränaren Reck med så Brengan höll i träningsupplägget.

Det blev min favorit: lagtempo även om vi var lite för många för att det skulle bli riktigt jobbigt, följt av minitävling upp mot målgången för Kungsbacka Granfondo.

När man kommer iväg med två cyklister som kör i elitklassen som jag och Markus L gjorde idag så märker man hur mycket mer offensivt skolade dom är. Dom är inte intresserade av att hålla ihop något utan det skall attackeras till förbannelse. Vi seniorer som i år (tycker jag i alla fall) tagit ett steg framåt taktikmässigt lär oss hela tiden.

Även om träningen blev i kortaste laget idag så kan jag inte låta bli att förvånas över hur samspelta vi som tränar tillsammans. Man lär sig verkligen hur folk kör och att lita på varandra. Jag kommer inte ens ihåg (ta i trä) någon allvarlig incident på länge. Vi kör väldigt bra tillsammans. Och det finns en respekt som jag uppskattar mycket, detta trots att vi är väldigt många klubbar representerade. Och detta trots att alla inte ens tycker om varandra. Men cykla ihop det kan vi.

Tack för träningen idag MCK, Team Kungälv, CC, Ted Ås och alla andra.

//Stefan

2 kommentarer:

  1. Det är du o Marcus Birro.

    //mattias

    SvaraRadera
  2. Tack själv det var mycket trevligt! För övrigt första gången på 28 år som jag körde med Mölndals cykelklubb men på den tiden var det vattentäta skott mellan klubbarna, kul att tiderna förändras.. farten var dock densamma, snabbt och skoningslöst :)
    //Dick

    SvaraRadera