söndag 8 maj 2011

WENDES 2 Dagars med resultat

Idag kördes Wendes GP. Vi ville ju försvara Johans ledning. Samt försäka knipa till oss en så bra placering som möjligt på etappen. Ganska snart stod det klart att jag skulle få en jobbig dag. Det kändes alls inte lika bra som igår under linjet. Troligen så blev alla attacker och syrebrist för påtaglig när man varit sjuk en vecka. Tyckte nämligen jag klarade mig oroväckande bra igår på linjet.
Pallen senior Tempo

Men idag var det inte alls så. Dessutom fick vi jobba i 9 varv av 10 för att hålla ordning på Robert Ögren som verkade osedvanligt pigg.  Samt alla cyklister som man inte visste om dom var juniorer eller seniorer. Attacker hela tiden. Snitthastighet på 43,8 km/h på den krokiga banan.

Pallen totalen senior


Till slut lyckades vi hålla ihop det och hålla en av oss framme för bonussekunder. Johan blev 2:a och tog 7 sekunder (i realiteten 3 på Ögren som var 3:a). Jag blev 4:a.

Jag överlåter åt tjejerna att själva skriva om sitt linje, GP och totalresultat.











Resultat från tempot kommer snart.


//Teamchefen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar