söndag 12 juni 2011

Katastrof

Hej
Danmark har inte varit något roligt hittills. Igår gick jag av eftersom jag inte kunde vinna. 2,5 minuter upp till utbrytarna. Då passade jag på att stiga av på sista varvet. Tänkte då har jag lite kraft över idag och i morgon. Det är tredagars race här i Danmark.

Men idag fick jag punktering efter 4 km. Danskarna har en väldigt intressant taktik som jag inte sett hittills i Sverige. Den går ut på att ALDRIG varna någon om någonting. Och sen kör man jättenära hål och andra hinder. Sen i sista stund svänger man undan så att den som ligger bakom kör ner i hålet och punkterar eller kraschar. Det var samma sak sist på race i Amager och nu idag igen. I Amager lyckades dom utöver förväntan genom att en massa cyklister kraschade som dom slapp släpa med till mål. Idag gick det sådär men dom fick i all fall mig och tre andra att punka efter att ha kört ner i två STORA hål. Så taktiken fungerade idag med.

Så jag fick lomma hem till mål i en dansk Opel (kör alla danskar Opel?) och sen åt jag en chokladkaka, en fet pölse med bröd, 2 kaffe, en chokladtårtbit, en cola, en flaska orörd sportdryck som inte gick åt på racet, en macka med kyckling, och lite pastasallad. Som den Bullemiker jag är, spydde jag självklart upp alltsammans i närmaste Danska villaträdgård. Så nu är jag förhoppningsvis tillbaka på noll inför morgondagens etapp som hör och häpna skall gå uppför. Hur löser man det i Danmark? Genom att bygga en ramp i trä kanske.....

Vill ändå passa på att gratulera CK Master till finfina insatser i Skåne 2 dagars.

//Bullemikern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar