torsdag 30 juni 2011

Protour och titan

Hej

Inga stora nyheter just nu i sommarvärmen. Josefine jag och Mattias åker till träningstävling i Steninge med Hallands cykelförbund idag.

Måste skriva några rader om ett av dom trevligaste initiativen jag vet.

Protour i Borås.

Varje vecka samlas ALLA cyklister i Borås (känns det som i alla fall) I går var vi säkert 100 stycken. Man kör varje onsdag. Oftast är det spurttävling runt en trevlig sjö med underbar natur. Rundan är cirka 3 mil och perfekt att lägga in som avslutning eller början på mina distanspass.

Men igår var det Protour roadrace som gällde. Samling vid Ellagården i Viared och linjelopp med attacker hela tiden i cirka 7 mil. Grymt fin runda. Många starka cyklister (till och med Henrik Åbom) och igår extra soligt väder.

Jag kan sannerligen rekommendera en tur till Borås på onsdagarna. Mer info på Protour

Det andra mest intressanta just nu är att jag fick ett paket från Kina idag. Som alltid kom sakerna redan efter några dagar. Inte som när man  beställer saker från Italienarna. Vad innehöll paketet då? - Jo 7 stycken titanskruvar för att göra min Derosa extra allt ännu mer extra allt. Jag klarar bara inte av rostiga skruvhuvuden på kolfiberstyrtappar. Så jag la väl cirka 50:- för alla skruvarna som Bimont i Palma de Mallorca skall ha minst 300:- för.



Kolla in ebay där finns allt.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar