måndag 13 juni 2011

Skåne 2 Dagars

Det blev ändrade planer, skulle varit i Danmark och tävlat och framförallt bott hos min polare i Århus men det fick bli Skåne 2 Dagars.
Tempot var kul, fick chansen att testa min nya snygga Guerciotti och köra på Sveriges troligtvis finaste tempobana. 30km var långt för mig som aldrig kör tempo men en bra genomkörare inför linjet då jag inte hunnit tränat nått. Tyvärr så punkade Mumiens tempo kung Johan redan efter 10km, vilket var synd för han hade nog kunnat nå pallen med den formen han har.
Linjet hade jag stora förhoppningar på, jag hade en plan och det var full gas så får det bära eller brista.
Jag kom iväg med en mindre grupp redan efter 9km och snabbt var vi bara 5st bl a Åleheim och Lars Andersson. Jag fick verkligen slita för att sitta med men det kändes ändå ok, men när jag tappade kedjan i botten på backen och de andra trodde att jag släppt och ökade då gick det mkt krafter för att jaga ikapp, då låg jag på gränsen. Varvet senare blev det strul när Mölndals killen inte ville köra och bl a Åleheim gled iväg fick jag gå på max igen för att stöta ikapp och med dom två incidenterna var mina ben körda i botten. Med ett par varv kvar var det bara jag, Åleheim och Paul i täten men med Lars jagande bakom oss, samtidigt som vi hade ca 7min ner till klungan. Med fyra eller 5 varv kvar anslöt Lars vilket bidrog till en tempo ökning som fick mig att gå på max hela tiden och med 3 varv kvar körde jag rakt in i väggen i backen... Rullade ett varv runt men det gick knappt att trampa runt så jag steg av när jag låg fyra med 4min ner till den jagande Mölndals killen och ca 8min ner till klungan med 18km kvar. Nog många som undrarde vad jag höll på med som steg av men som planen: Det får bära eller brista, nästa gång kanske jag sitter med ända in i mål och kan slåss om en seger.  Johan gjorde bra ifrån sig och slet till sig en 6:e plats tror jag.
Nu väntar träning och åter träning i hopp om bra ben till GP SM och U6.






/Jocke

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hur kommer det sig att du bytte din Addict SL? Är iaf grymt nöjd med min! Tränar du med Lunedi eller kör du mest sj? Kunde kanske ta en runda nån gång!?

    Mvh,
    Johan från Lund.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag vurpade under Kinnekulle Loppet och total skrotade min
    Addict SL. Den är fin, jag var nöjd med min också. Min nya Italienska skönhet är lite vassare måste jag säga och passar mig bättre på flera sett. Jag brukar komma på Lunedis träningar när jag hinner, kör även med CK Ringen. Så det är bara att komma imorgon kl. 18.00 till Clemenstorget och elda på för fullt!!!

    Mvh
    Jocke

    SvaraRadera