söndag 18 september 2011

Aflyst løb

Det fick bli motionsloppet Sundstrampet i Helsingborg istället för tävling i Greve, Danmark då det tyvärr var inställt. Fanns även två lopp på Jylland men de lovade storm och regn samt att det var 110 mil tur & retur.

De 80 km som Sundstrampet bjöd på var fina och hårda, så fort mastern släppte satte jag fart på det hela direkt. Till min stora glädje bjöds det på ett grusvägsparti efter ca 20 km, ett perfekt tillfälle att trycka gasen i botten vilket jag gjorde och fick med mig A Thell och P Agerteg CK Ringen. Och vi gick för fullt i kantvinden och fick snabbt tid ner till klungan. På hemvägen i kuperad terräng med motvind släppte Agerteg och jag och Thell gick för full gas de återstående 40 km i rak motvind som det bjöds på till Hbg.
Ett fint arrangemang av Cykelklubben.se tillsammans med Helsingborgs Dagblad. Kortfattat så var det årets hårdaste 80 km, mycket tack vare vinden och kylan. Trots det hade vi ett snitt på ca 39-40 km/h.

Idag var det en lugn och fin runda med Sveriges bästa ungdomsklubb FK Trampen. I ett dimmigt Skåne fick vi ihop runt 13 mil. En bra genomkörare för ett par ömma ben.
Bild från Andreas Arvidsson.

/Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar