torsdag 24 november 2011

Cyclocross

Hej

Förra helgen körde jag två cross tävlingar ur Cyclocross cupen. Under lördagen var det race i kunskapens stad Lund, hemmaplan med andra ord. Var lite varmare i kläderna då debuten redan var avklarad. Målet var att ta ut mig max och det lyckades jag med men fick tyvärr nöja mig med en okej 5:e plats då jag inte klarat följa de bästa.
Söndagen bjöd på en tung bana men inte lika kuperad vilket passar mig bättre då min cross väger tungt. Målet för dagen var seger även om jag inte varit i  närheten av segern tidigare. Gick som vanligt ut stenhårt, tryckte mig förbi, så fort någon framför släppte en liten lucka, tog jag den direkt. Efter drygt ett varv var jag topp tre, höll mig sedan passiv och lät de köra, de två framför mig gasade ordentlig och vips var det 30sek ner och jag var med. Äntligen tänkte jag - nu ska jag vinna! Varven gick och jag kände guldsmaken i munnen då upploppet var som gjort för en spurtare, ut på sista varvet känns det toppen, inga problem att hänga med på attacker men då säger det bara pang och jag skrotar i en kurva ut på asfalten, fan. Ont i kroppen men upp på cyklen ska jag för jag ska ha min pallplats. Lyckas ta en fin 3:e plats tillslut. Kände mig nöjd trots allt med att stå på pallen i cyclocross cupen för första gången.

Nu till helgen väntas nya äventyr på High Chaparralområdet.
                  Skitigare mumien tröja har aldrig skådats.

/Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar