lördag 18 februari 2012

Premiären avklarad

Så var första racet för säsongen avklarad för Team mumien.se i alla fall för en sjundedel av teamet. Det vill säga mig. 80 man på startlinjen i Toscana idag i ett mindre helgrace som går lördag söndag nästan över hela Italien.

Jag hade 12 timmars flygresa i benen och ingen aning i övrigt var jag stod formmässigt. Så det var mest att vara med för att det var kul och inför lite viktigare race av Granfondo längre fram.

Men hursomhelst blev jag glädjande nog tvåa idag. Det är jag jätteglad för. Speciellt eftersom det gick så lätt. Även om det var en riktig "Stefan bana". Snabbt och sen brant på slutet. Det är mumma det.

Antagligen har fartpassen med triathleterna i Rio gjort sitt till. Så nu känns det bra. Men det kommer säkert ändra sig tills i morrn när 79 personer skall ha revanch. Klockan 9.30 smäller det igen. Bara det inte blir snö.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar