torsdag 16 februari 2012

Sista dan i rio

Sista träningen i rio blev något av en mardröm. Jag hade lovat att hur det än gick så skulle jag dyka upp på 05.00 träningen och sen förlänga. Eftersom det var sista dagen på copacanana var jag hemma kl 03.00. Döm om min förvåning när väckarklockan ändå ringde kl 04.30 utan att ta hänsyn till mig och mitt sangriaintag. 04.55 var jag utanför luca och sen intervallträning på stranden i 1.10 h.

Kändes för jävligt. Men det skulle bli värre. Jag hade helt missbedömt hur lång runda vi skulle köra så efter obefintlig frukost en kaffe på Vägen och över en timma Intervaller så fick jag lägga till 4 timmar distans/snabbdistans. Självklart helt utan möjlighet att äta något. Sista timmen var det tunnelseende och jag njöt inte ens av att se den förbannade jesusstatyn en sista gång.

Konstigt att sitta färdigtränad och helt slut hemma sen vid kl 10. Då gjorde jag som man ska göra jag öppnade en kall coca Cola och bara satt o stirrade på den medans fettförbränningen härjade vilt på min redan utmärglade kropp. Efter att ha duschat och väntat lite till drack jag colan och sen en rejäl frukost. Sen var det skönt att gå ner på ipanema strand och sova.

 Det var en verklig prövning för motivationen och sinnet idag. Och det hade aldrig gått utan min nya träningskompis Luca. Nästa inlägg kommer vara på engelska och beskriva hur man kan cykla runt rio om man nu är så totalt kokt i pallet att man tar med cykeln dit på semester

 //stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar