söndag 4 mars 2012

Race i Rio del 2


Så nu är racet över. Jag blev femma och fick en pokal. Det är jag jättenöjd med för det var svinhårt. Det stämde inte alls att det var Stefan profil efter den inledande backen som för övrigt måste ha varit längre än 10 km. Minst 12 km. Helt sjukt jobbigt var det.
höjdprofilen

Men sen trodde jag ju att det skulle bli lätt. Men jävlar vad det var slitigt att köra alla höjdskillnader efteråt. Blev dessutom arg på mina lilla grupp när ingen ville jaga dom 4 framför. Så jag attackerade utan att ha någon aning om vad som väntade. Blev inhämtad och sen höll jag mig lugnare och bara genomled. Vattenflaskan med sportdryck tappade jag i starten med. Så jag gick tom på energi. På 9 mil. Det är konstigt. Men det klart en veckas förkylning och flygresan från igår i kroppen kanske gjorde sitt.
Spurtade i alla fall till mig en femteplacering. Det var dessutom skönt att se att vi som var 8-9 från början tunnades ner till 4 i slutet allteftersom folk åkte av. Jag är helt klart bättre uppför i år än innan. Antagligen beror det på en liten viktnedgång. Och att jag fått träna hela vintern utan att vara sjuk en enda gång. Förutom nu då.
Banan

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar