söndag 10 juni 2012

Giro de Kind totalt

Idag var det Giro de Kinds andra etapp. Eloge till Kind CK som hittat en trevlig linjebana. Efter gårdagens backtempo där Magnus slutade tvåa så hoppades vi kunna komma iväg med några elitcyklister. Men så tänker ju alla seniorer. Så det tog ungefär 3-4 varv av 7. Sen var dom bästa elitcyklisterna iväg och seniorklungan kunde anta sin vanliga form. Det vill säga snigelfart och INGEN får komma iväg.

Det gick så långsamt att folk började frysa röven av sig. Ja nämnas skall att regnet öste ner i 14 mil. Ett under att undertecknad ens satt med. Jag har ju aldrig tidigare cyklat i regn. Fick flera frågor vart mina vackra Lakedojor var. Men dom var hemma i sängen den här regniga dagen.

En rolig episod när en ifrån "det där laget som alltid har 150 man på startlinjen och alla är klädda som svenska mästare". Han kom upp och skrek på oss seniorer att vi skulle attackera. Ungefär som om en Ferrari skulle komma upp bredvid en trött Volvo och skrika "- Men öka då!!"

Vi förstod efter ett tag att det skulle bli svårt för Magnus som låg tvåa i sammandraget att knappa in 6 sekunder på CK Master. Så vi bestämde oss för att "nöja" oss med 2:a platsen. En rolig sak till var att jag blev trea i totalen och Magnus tvåa. Inte för att jag vet hur det gick till. Men så blev det.

Jag vill passa på att dela ut dagens andra eloge till Olof i CK Master som trots att han hade en bra ledning. valde att attackera på sista varvet och lyckades hålla in i mål. Bra kört Olof.

//Stefan Olgarsson
Team CK Mumien.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar