lördag 9 juni 2012

Giro de Kind

Idag startade Giro de Kind med ett backtempo. Måste börja med att säga att det var riktigt kul att se Jocke på tävlingsbanan igen! För egen del blev det minst sagt stressig innan start då jag punkade 5 minuter innan jag skulle iväg. Reservhjulet hade jag lånat ut till teamchefen. Så det var bara att försöka sig på ett slangbyte i bästa F1-stil. Som tur var hade jag en kolsyrepatron så jag slapp stressa upp mig över en dålig minipump ( de riktiga grejerna låg i bilen, typ tre minuter bort). Jag hann upp på startrampen i tid med lagom hög puls. Banan började med en liten bit på platten innan backen började, inte så brant men rätt lång och seg, dessutom med lite motvind mot slutet. Kan väl sammanfattas som att det var jävligt jobbigt ungefär hela tiden. Hade marginalerna på min sida då jag knep andraplatsen 0,1 sekunder före trean. Imorgon fortsätter det med ett linje på 14 mil, långt för att vara i senior, skall bli kul då vi i princip ställer upp med fullt lag. //Mange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar