söndag 30 september 2012

Tönder och Bov Danmark

Som säkert framgick av föregående inlägg så har ju jag och Jocke varit i Danmark och tävlat i helgen. Jocke för att han gillar att tävla och för att han delvis fått sin Svenska säsong förstörd. Jag därför att jag vill bibehålla och eventuellt komma i bättre form inför Vuelta Mallorca som börjar på måndag den 8:e oktober.

Jag åker för övrigt ner till Mallis redan på onsdag. Så från torsdag kan ni följa vårt Mallorcaäventyr. Som det ser ut nu är det jag, Mattias Larssen CK mumien.se, Magnus Jansson Ymer och spridda skurar från Team CK Magnus och Ck Hymer som skall ned.

Jo Danmark ja. I Tönder lyckades jag krascha när vi skulle passera en annan tävlingsklass och någon körde in i en bil längre fram. Eftersom jag känner han som åkte in i bilen och vet hur det gick. Så skall jag inte ens ömka mig med mina blessyrer. Men loppet tog i alla fall slut där. För det hände 300 meter innan kantvindssträckan började. Johan Tykesson och Erik i CK Master vet vilken kantvindssträcka jag menar. Appropå dom och början på min smått patetiska "karriär" som cyklist. Så var vi i Danmark för att köra Tönder loppet 2006. Vi blev så förnedrade och dragna i smutsen av C klassen att jag satte upp som yttersta mål för hela min existens att jag någon gång i framtiden skulle klara att sitta med ett helt C klass lopp.

Nu kör man till och med B klass. Lite kul. Och hänger med gör man med. Problemet jag har i Danmark är att jag med all rätt i och för sig, har alltför stor respekt för B klassen och för duktiga Danska cyklister i allmänhet. Så jag tar inte för mig som jag kanske borde. Därför gjorde jag ett riktigt jävla skitlopp idag där jag egentligen hade mer att ge men fegade och utmanade inte mig själv. Så jag rullade i mål med klungan. Jocke satt med en bit framför. Men eftersom vi har som princip (förutom förrförra helgen) att bara rapportera om pallplaceringar så skriver vi inte ens vad han blev.

Kan varmt rekommendera Danska tävlingar. Det var väl i princip det jag gjorde idag..... Vi i Team Ck Mumien.se funderar till och med på att strunta i Östgötaloppet nästa år och inleda säsongen i Danmark.

Sen kan jag ju än en gång rekommendera Mallorca även om jag vet att jag ni är döva på det örat. Men jag lovar ni missar nåt. Testcykel går inte att jämföra med Mallis i oktober.

// Stefan

4 kommentarer:

  1. Hehe... Efter fina resultat på Östgöta 2011, så visade ni ju upp riktig "seniorkörning" i vårens lopp. Med er ambition och där ni satt er ribba, så vill det ju till att leverera också. Jag håller helt med - det blir mycket roligare att skapa tävlingen istället för att bara följa med!
    (Sedan är det inte alltid det går...)

    SvaraRadera
  2. Ja, danmarksresan 2006 glömmer man inte i första taget... :)

    SvaraRadera
  3. Vad är det du inte glömmer Lindas växlande eller kantvinden?

    //Stefan

    SvaraRadera
  4. Båda två, samt grusvägen och kullerstenen. Och de grusiga kurvorna

    SvaraRadera